Nanobotem przez arterie

Właśnie przerabialiśmy dział „Zdrowie”. Hm, pomyślałam, a może by tak coś dziwnego wymyślić?

Lekcję zaczęłam od filmu „Introduction to Cells” Franka Gregorio 2 minuty 54 sekundy fantastycznych zdjęć i muzyki, dzięki którym przenosimy się w świat komórek naszego ciała niczym w świat innej galaktyki.

Następnie poprosiłam uczniów, aby wyobrazili sobie, że naukowcy skonstruowali nanobot – maleńką łódź podwodną, do której po pomniejszeniu weszli, albowiem musieli z jakiegoś powodu znaleźć się we wnętrzu człowieka, najlepiej w celu uratowania mu życia. Poprosiłam też, aby znaleźli zdjęcia organów, przez które będą przepływać i by wybrali 10 wyrazów, które chcieliby przekazać innym.

Uczniowie pracowali w grupach i po początkowym zadziwieniu bawili się świetnie. Powstały fantastyczne opowiadania, niektóre z wątkiem kryminalnym.

Na koniec grupy podzieliły się swoimi historiami z ilustracjami, które wyświetlaliśmy na ekranie, muszę przyznać, że znalazła się wśród nich nie tylko aorta i nerka, ale również żółta łódź podwodna i szpieg w czarnym płaszczu i kapeluszu.

Stworzyliśmy też mały słowniczek wyrazów związanych z tematem.

Tu przykład morderstwa z nanobotem w tle.

 

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 One day, I was in my lab, doing research on cells and microorganisms and suddenly a brillliant idea came to my mind. What if I could shrink myself, get inside a nanobot and explore the human body in a whole different way? I already had a shrinking machine, but I needed to make a drivable nanobot. It was really hard and I needed precision because it was so small. Then I had to calculate how many times I should shrink myself. Then I only needed a volunteer. Luckily, my good friend Claire agreed to participate in this experiment.

After two days of preparation, we were ready. I shrinked myself and got in my vechicle. Then I flew into her nose. Everything was so strange and fascinating. I flew into her brain and saw neurons. One of them was broken so I tried to fix it. It worked! I was so happy to be the first one, who discovered a new way to learn about the human body.

 

„The Obstacle”
„In a moment the doctor will inject us into patient’s body” , I said. „Quickly, we have to hurry up. We can’t be late” Rob shouted. We were very nervous. It was our first mission. The patient had a blockage in the vein. We had to remove it.
Suddenly we felt a terrible tremor. We had to start our navigation system. We had prepared everything before, so we were sure that everything was ok. We started our journey in a vein. Then we had to go into an artery. The pressure was enormous. We were worried about what could happened with our submarine. Fortunately everything was ok.
Finally, we got to the blockage, and we started destroying it. It wasn’t easy, but we managed to do it. Then we let the command know, that we succeded in removing the obstacle. They congratulated us and gave an order to leave the body.
We were very happy. The patient was saved!

To pomysł na lekcję angielskiego, w której chcielibyśmy:

  • poszerzyć słownictwo związane ze zdrowiem i człowiekiem
  • zainteresować uczniów anatomią
  • zastosować czasy przeszłe
  • napisać i podzielić się opowiadaniem przygodowym
  • nauczyć uczniów poszukiwać informacji i zdjęć na stronach internetowych w j. angielskim
  • umożliwić im pracować z zapałem w grupach

 

nanoroboty z: https://www.asianscientist.com/2015/05/features/era-nanorobots-technology-reinventing-medicine/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s