Noc Belfrów

Noc Belfrów w naszym 17LO w Gdyni to przeżycie nie dość, że inspirujące to relaksujące i mówię to z ręką na sercu. Na Noc Belfrów mogą zapisać się wszyscy nauczyciele z każdego zakątka Polski, chociaż zdaję sobie sprawę, że z niektórych miejsc jest daleko. Z drugiej strony odbywa się ona w piątek, więc można sobie zaplanować weekend w Trójmieście. Co prawda następna Noc Belfrów będzie za rok, ale zawsze warto wiedzieć wcześniej.

Program tegorocznej Nocy Belfrów wyglądał tak:

19.30 – Wspólna kawa

20.00 – Integracja – Oktawia Gorzeńska

20.15- 21.15  Warsztat myślograficzny Bogusia Cempa

21.15 – 21.30 – Czas na kawę

21.30 – 22.30 – warsztat Ewelina Sołdan – tworzenie szkolnego Escape Room’u lub  warsztat Iza Niklewska  o  tworzeniu gry miejskiej (do wyboru na miejscu)

22.30 – Czas na herbatę

22.45 – 23.30 – Tik w klasie – Gosia Lesisz

23.30 – 00.00  Nocny Mystery Skype – Ania Leszczyńska

Jak widzicie można było nauczyć się wielu niekonwencjonalnych metod pracy, a w przypadku Escape Room’u trzeba było zdecydowanie odgadnąć wszystkie zagadki, żeby go w ogóle opuścić! Dzięki temu poznaliśmy wiele technik tworzenia zadań i szyfrów.

Wielkim zainteresowaniem cieszyły się warsztaty z gry terenowej – nic dziwnego, warto umieć ją zrobić dla swoich podopiecznych.

Warsztat z myślografii to zasób rysunków i symboli, dzięki którym notatki stają się atrakcyjne, ale można też przygotować nieszablonowe zadania dla uczniów.

Wiadomo, że posługiwanie się aplikacjami i narzędziami internetowymi to w obecnych czasach jak umiejętność pisania, warto, więc pogłębiać wiedzę na ten temat.

Moje warsztaty trochę jak spotkanie z duchami odbyły się o północy i pomimo późnej pory była to świetna zabawa i mnóstwo śmiechu.

Wychodząc z założenia, że najlepiej uczymy się przez ćwiczenie – stworzyłam symulację Mystery Skype – nauczyciele podzielili się na dwie grupy i wymyślili sobie, z jakich są krajów.

Jak może wiecie w Mystery Skype zadaje się drużynie przeciwnej 20 pytań typu tak/nie. Najlepiej, gdy przy kamerze siedzi dwóch-trzech uczniów rozmawiających z grupą przeciwną.Reszta klasy dzieli się na grupy analizujących odpowiedzi, wymyślających ewentualnie nowe pytania i tych, którzy przekazują pytania siedzącym przy kamerze. Klasa powinna uważnie słuchać odpowiedzi, tak by uniknąć różnego rodzaju wpadek. Ot, na przykład, jeśli dowiemy się, że kraj nie leży nad morzem, to z pewnością nie warto się pytać czy to Norwegia 😉

O lekcjach ze Skype pisałam tutaj.

 

Następna Noc Belfrów za rok. Warto jest dzielić się swoją wiedzą, spotykać i uczyć od siebie. Może nie wykorzystamy wszystkich pomysłów, ale jak ktoś mądry kiedyś powiedział na jednym ze szkoleń, w których brałam udział  – warto jest „oswoić” sobie początkowo dwa nowe tematy i gdy staną się „nasze” powoli dodawać następne.

Noc Belfrów wymyślona przez naszą dyrektorkę Oktawię Gorzeńską to jedna z propozycji dzielenia się wiedzą edukacyjną, to inspirowanie siebie i innych. W tym roku przyjechało aż 40 osób – co oznacza, że takie spotkania są potrzebne.

A jak to mówią, „kto się dzieli ten się mnoży”, a o to właśnie chodzi – by zarażać się nawzajem dobrymi praktykami w edukacji.

 

 

 

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s