Dzisiaj podaruję Wam na język angielski interdyscyplinarną lekcję o wydmach, ale też o przedziwnym zwierzęciu zwanym „sandfish”.
Below the text there is a lesson plan.
To taki po prostu przerywnik pozwalający na chwilę odłożyć książkę. Jednocześnie jest to lekcja interdyscyplinarna z przyrodniczo-geograficznym słownictwem i krótkim zadaniem do słuchania, wypowiedzią ustną i tekstem do napisania. Ćwiczy wszystkie umiejętności. Przy dobrym tempie lekcja zajmuje 45 minut.
Lekcję przygotowałam korzystając z materiałów National Geographic. Mamy tutaj krótki film przyrodniczy, tekst z lukami i wyrazami do wpisania, nazwy wydm z definicjami, do których trzeba je dopasować. Mamy też odnośnik z kodem QR do dłuższego artykułu dla osób zainteresowanych. Na koniec tytuły artykułów dla uczniów.
1. Lekcję zaczęłam od pytania czym jest „sandfish”, jako że nazwa wskazuje na rybę odpowiedzi uzyskałam raczej „rybie”
2. Pokazałam uczniom krótki filmik o zwierzaku, który jest tak wspaniały, że nie może nie zaciekawić – z sali dało się słyszeć okrzyki „o, ja!” i podobne. Następnie poprosiłam, żeby mi opowiedzieli wszystko co pamiętają
3. Spytałam uczniów o słowo „dunes” i gdzie wydmy występują w Polsce i na świecie; korzystając z mapy poprosiłam, żeby pokazali kilka znanych im miejsc.
4. Rozdałam uczniom karty pracy z zadaniami, po sprawdzeniu:
5. Poprosiłam uczniów, żeby napisali w parach krótką wiadomość z radia (70-100 słów) na jeden z wybranych tematów, a następnie odczytali go z odpowiednim tonem odpowiednim dla sensacyjnej radiowej wiadomości
Oto materiały na lekcję:
Here are materials for lesson:
Wykorzystałam:
Zdjęcie, film: National Geographic
Przy tworzeniu zadania korzystałam z tekstu z: http://www.nationalgeographic.com